fredag 15 april 2011

Silverörhängen

Äkta silver känns mer lyxigt än bara silverplätterade smycken, speciellt när det kommer till örhängen som man sticker genom örat. Har tillverkat ett flertal örhängen som inte bara har äkta silver i kroken utan även har äkta delar på hela örhänget.


Dessa örhängen består av ett stift i äkta silver, och har en brunskimrande sötvattenpärla limmad på. Mycket läcker färg på pärlan.
Pris ca 100:-


Även dessa örhängen består av ett stift i äkta silver, men har en rosaskimmrande sötvattenpärla limmad på. Mycket läcker färg även på denna pärla.
Pris ca 100:-


Dessa ärhängen består också av ett stift, men på stiftet sitter en snäppinfattning. I denna har jag fäst en 6 mm stor rosa Cubic zircon.
Pris ca 100:-


I dessa örhängen som har en krik i äkta silver har jag hängt en 12 mm klar Swarowski kristall. delarna kristaller är upphängd med är även dessa sterling silver.
Pris ca 100:-


Även dessa örhängen har ett hänge med en Swarowski kristall, i detta fall en droppe i aquamarine, ca 11 mm. Dessa sitter i en ögla i ett stift, allt i äkta silver.
Pris ca 100:-


Detta örhängespar består av en stor droppformad Creol i äkta silver. I dessa har jag hängt en 18 mm stor blomma, även denna i sterling silver.
Pris ca 140:-


Ett experiment med silvertråd. Bågarna är skapade på frihand av mig av 0,8 mm silvertråd och fästa i en silverkrok. I bågarna har jag hängt ett löv med blad åt fyra håll.
Pris ca 140:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar