fredag 29 april 2011

Blandade Armband

Ett gäng armband i olika material och utföranden.


Detta armband en uppbyggt av en kraftig silverfärgad kedja som jag har trätt ett lila mockaband genom. I låset som är ett enkelt silverfärgat lås har jag hängt två berlocker, en lila blomma och en hjärta med texten "Love you" i.
Pris ca 80:-


Detta armband är ett roligt experiment. Här har jag flätat mockaband i två olika lila toner. På bandet har jag sedan hängt lila glaskulor, även dessa i två olika toner. Avslutningsvis har jag knutit en rosett i ett brett lila mockaband runt den flätade remmen. Armbandet går två varv runt handleden.
Pris ca 100:-


Här har jag skapat ett armband utifrån ett läderband som jag vikt på mitten och knutit samman. Sedan har jag trätt på en pärla med stort hår i form av en grön blomma. Avslutningsvis har jag knutit ett tunt läderband runt de båda ändarna vid öglan, så att den bildar ett lås ihop med knuten.
Pris ca 80:-


Detta arnband består av en stel stomme med kulor på ändarna. På armbandet har jag satt en grön glaspärla med stort hål, denna har jag fäst med två små svarta gummiringar.
Pris ca 100:-


Detta armband består av sju kubformade glaspärlor som kallas för "Wedding-cakes". Mellan dess har jag satt pärlemorvita glaspärlor. Armbandet är elastiskt.
Pris ca 80:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar