lördag 14 maj 2011

Hattar, Kammar och Diadem

Har skapat några nya hattar och andra hårdekorationer.


Denna hatten är en rund liten hatt som går lite nedåt i mitten på toppen. Den är klädd med svart fleecetyg och har två nyanser ullband som dekoration. Banden är lätt ihopknutna och ändarna är lämnade att spreta åt det håll man vill.


Detta är den senaste hatt jag skapat. Den är klädd med ett blankt svart tyg. Jag har sedan fäst en gräddvit spets runt kanten på brättet. Runt hattens kulle sitter ett svart paljettband, vilket jag även har skapat en liten blomma av till dekorationen. Bakom blomman har jag fäst lite av den gräddvita spetsen i bågar.


Här har jag utgått från rosa och vinrött organsaband. Dessa har jag lagt dubbla för stabiliteten och sedan fäst ihop i halvstora bågar. Banden sitter sedan fast i en svart hårkam.


Till denna dekoration har jag utgått från svart och cerise sidenband. Även dessa har jag fäst samman dubbla för stabiliteten och sedan skapat stora bågar av. Banden sitter även här fast i en svart hårkam.


Denna dekoration har utseendet av en blomma. Jag har här fäst rosa organsaband ovanpå brett svart sidenband. Sedan har jag lagt detta i jämna bågar så jag fått formen av en blomma. Jag avslutade med att fäst lite av det svarta bandet i små bågar i mitten och sedan fäste jag 5 runda svart onyxpärlor ovanpå. Blomman är sedan fäst på ett svart diadem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar