söndag 1 maj 2011

Ear cuff

Har börjat följa med i några nya trender, nämligen den med Ear Cuffs. Har hittils skapat fyra enkla för att bara ha på toppen av örat och en som hänger samman med en kedja och krok.

För ett tag sedan skapade jag ett dubbelörhänge på beställning. Detta blev jag väldigt inspirerad av och ville även ha ett själv. Men då jag inte har något hål upptill i örat, så fick det bli med en ear cuff. Den jag skapade till mig själv belv även med alla delar i sterling silver.


Jag har här utgått från en enkel rund tunn ear cuff i silver. I denna har jag färst en tunn silverkedja som går ned till en vanlig krok i äkta silver. Som hänge har jag satt tre Swarovski kristaller i svart och vitt, även dessa på en stav i äkta silver.
Pris på en liknande är ca 200:-


Efter denna har jag även skapat några små enkla ear cuffs med en liten berlock i.
I de jag skapat hittills har jag i tre olika med en bas av en 6 mm ear cuff hängt ett hjärta, en med ett kors och en med en fjärill. Jag har även skapat en med en ear cuff på 3 mm där jag hängt en berlock i form av en älva. Dessa är i silverfärgad metall.
Pris ca 50:-/st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar