söndag 15 augusti 2010

Långa Halsband, och ett kort

Att köpa nya pärlor är ju hela tiden väldigt roligt, men det blir ju dock lätt att man glömmer bort en del av de vackra pärlor man haft ett tag och som inte längre är helt nya och då lika spännande.

Letade fram lite av dessa pärlor tidigare i veckan och skapade några långa läckra halsband.


1. Till ett av halsbanden hittade jag några supersnygga turkosa glaspärlor. Dessa kombinerade jag med en silverfärgad kedja och en silverfärgad ring med texten "lycka". Jag satte i ett togglås i form av ett hjärta och placerade detta fram till för extra dekoration.
Längd ca 42 cm
100:-


2. Lila pärlor är något som jag gillar, så detta är då en färg som det har blivit några pärlor av under åren. I detta halsband har jag använt mig av flera olika nyanser och former av lilafärgade glaspärlor och silverfärgade metallbrickor. Mitt fram finns ett hänge, gjort som en klase med en mängd pärlor. Mellan pärlorna finns i halsbandet en silverfärgad kedja.
Längd ca 77 cm
120:-


3. Även detta halsband är ett långt smycke. Utgångspunkten här har varit gröna glaspärlor, i samma gröna ton fast i tre olika former. Halsbandet är en blandning mellan små grön ojämna ovaler, stora gröna bumlingar, antikfärgade ringar, ca 14 mm, och silverfärgad kedja. Hänget framtill består av en bumling, en liten pärla och en stor oval pärla, ca 35 mm lång.
Längd ca 78 cm
120:-


4. Det sista av halsbanden för denna omgång är även det i turkosa nyanser, fast långt, dock något kortare än de andra båda långa halsbanden. Kedjan i halsbandet består av silverfärgad kedja och en mängd små turkosa glaspärlor i olika utföranden. Dessa är komponerade på olika sätt på en liten bit vire, så att det blir följsamt runt halsen. Mitt fram är kedjan sammansatt i ett silverfärgad hjärta med texten "Love, Belive, Hope". Från hjärtat hänger en tät klase med pärlor.
Längd ca 73 cm
120:-

Som vanligt är det möjligt att justera längden på halsbanden om så skulle behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar