söndag 25 juli 2010

Armband med TextRing

Hade en väninna på besök härom veckan. En av kvällarna satt vi och tillverkade ett armband till henne tillsammans. Det bestod av en ring med texten "Lycklig" Två kubformade pärlor med bokstäver på och några "kugghjul". Alltsammans fäste vi samman med ett brunt läderband och ett magnetlås.



Jag blev själv väldigt inspirerad av hennes armband, så ett par dagar efter att hon åkt hem så bestämde jag mig för att göra ett liknande. Jag utgick ifrån en ring med texten "Dream" och istället för bokstäver och kugghjul, så använde jag mig av strassrondeller i två färger, lila och grå. Som bas använde jag mig av ett brunt mockaband och fäste även jag ihop armbandet med ett magnetlås.



Jag blev väldigt nöjd med mitt armband och kan mycket väl tänka mig att göra fler om det är någon som tycker att det är fint.

1 kommentar:

  1. Hej! Nu har jag äntligen hittat hit och jag måste säga att detta armbandet va riktigt snyggt! :) kram sofie.

    SvaraRadera